Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

Wessanen presenteert solide kwartaalcijfers

Wessanen presenteert solide kwartaalcijfers
31 okt 2007 om 09:29

Wessanen maakte vandaag solide derde kwartaalcijfers bekend, het concern boekte over het derde kwartaal een totale omzet van 387,9 miljoen euro. De EBIT bedroeg 13,1 miljoen euro in het derde kwartaal tegenover 6,3 miljoen euro in hetzelfde kwartaal vorig jaar. De nettowinst bedroeg afgelopen kwartaal 9,9 miljoen euro, in het derde kwartaal van 2006 bedroeg de nettowinst nog 3,6 miljoen euro. De kasstroom uit operationele activiteiten bedroeg in de eerste negen maanden 21,2 miljoen euro.


Toelichting CEO

CEO Ad Veenhof van Wessanen licht toe: “Met genoegen constateren we dat alle vier de divisies solide omzetgroei vertonen. Drie van onze vier divisies laten in feite groeicijfers zien, de voor eind 2007 geformuleerde streefniveaus van 5 tot 7 procent zullen worden geëvenaard of overstegen. Onze merkactiviteiten in Noord-Amerika vertonen een groei van 13 procent en onze Noord-Amerikaanse distributieactiviteiten groeien met 7,7 procent. Europe Distribution realiseerde een omzetgroei van 9,5 procent, ruim boven onze doelstelling voor eind van dit jaar, terwijl Europe Branded duidelijk op de juiste koers ligt met een groeiniveau van 4,4 procent. De EBIT-marges verbeterden eveneens in alle vier de divisies. Bij de Noord-Amerikaanse en Europese merkactiviteiten werd dit gerealiseerd inclusief hogere investeringen in reclame en promotie. Bij de Noord-Amerikaanse en Europese distributieactiviteiten verbeterden de EBIT-marges dankzij stringentere kostenbeheersing en efficiencyverbeteringen. Alles overziend, is de huidige trend veelbelovend. Eind dit jaar zullen wij ons buigen over de doelstellingen voor 2008.”

Vooruitzichten 2007

• Realisatie van groei bij alle vier de divisies teneinde per ultimo 2007 (run rate) uit te komen op de streefniveaus van 5 tot 7 procent.
• Verbreding en internationalisering de merkenportfolio bij de belangrijkste productcategorieën.
• Versterking van de distributieactiviteiten via organische groei, nieuwe contracten en ondersteunende consolidaties.
• Ultimo 2007 (run rate) uitkomen op de strategische winstniveaus voor Europe Branded (10 tot 12 procent), North America Branded (10 tot 12 procent) en Europe Distribution (4 tot 5 procent). Verbetering van de winstgevendheid van North America Distribution, waarbij onverminderd een strategisch niveau van 3 tot 4 procent wordt nagestreefd.
• Verdere verbetering van werkkapitaal en kasstroom.

Bron: koersalarm.nl

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.