Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

WOL

WOL
23 feb 2001 om 13:47

Alle misverstanden en verliezen voor beleggers in World Online (WOL) ten spijt was de reclame rond de beursintroductie van de internetaanbieder niet misleidend. Dat is volgens een woordvoerster van World Online gebleken uit een beroepszaak op een eerder besluit van de Reclame Code Commissie.

Advocaat B. van der Goen had namens een aantal gedupeerde beleggers de commissie ingeschakeld. Zij vonden dat hen gouden bergen waren voorgeschoteld en zij kochten in groten getale aandelen WOL voor de introductieprijs van 43 euro. De koers maakte vervolgens een vrije val.

De Reclame Code Commissie sprak eind vorig jaar al tegen dat de reclame-uitingen bij de beursintroductie misleidend waren. Die stellingname is nu bevestigd door het college van beroep.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.