Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

Drie aandelen om nooit meer te verkopen

Drie aandelen om nooit meer te verkopen
10 okt 2023 om 13:03

Dat het huidige beurssentiment als somber bestempeld kan worden is een understatement. Met steeds hogere rentes, recessieangsten en oorlog in Oekraïne en Israël zijn er ook genoeg redenen om somber gestemd te zijn. Tegelijkertijd bieden juist deze momenten kansen doordat koersen dalen en kopers schaars zijn. John Ballard van The Motley Fool speelt hierop in en maakt een selectie van drie aandelen die je nu kan kopen om voor altijd vast te houden. Laten we ze bekijken.

The Trade Desk (NASDAQ:TTD)

ISIN: US88339J1051

Digitale reclame is een enorme kans voor beleggers en The Trade Desk (TTD 2,20%) is goed gepositioneerd om hiervan te profiteren. Nu miljoenen huishoudens de kabel-tv de rug toekeren, nemen meer merken afscheid van oude media en verschuiven hun advertentie-uitgaven naar streaming en retail media. De digitale advertentiemarkt van $600 miljard stelt het programmatische advertentie-inkoop platform van The Trade Desk in staat om geld per vrachtwagenlading binnen te halen.

Sinds 2016 is de marktwaarde van The Trade Desk gestegen van minder dan $1 miljard naar bijna $40 miljard tegen de huidige aandelenkoersen. The Trade Desk heeft een concurrentievoordeel dat is opgebouwd rond vertrouwen. Het is een neutraal platform dat alleen inkomsten genereert uit het in rekening brengen van een vergoeding op de totale advertentie-uitgaven van klanten. Het bezit geen advertentie-inventaris om door te verkopen aan zijn klanten met winst. Dit is een belangrijk verkoopargument voor het platform van het bedrijf ten opzichte van andere digitale advertentiebedrijven.

The Trade Desk ziet ook een groeiende adoptie voor zijn Unified ID 2.0 (UID2)-technologie, waarmee merken advertenties kunnen richten op het juiste publiek zonder de privacy van consumenten te schenden. UID2 verhoogt de waarde die merken uit hun gegevens halen, waardoor de advertentie-uitgaven op het platform stijgen en daarmee ook de inkomsten van het bedrijf. In de eerste helft van 2023 stegen de inkomsten met 22% jaar op jaar, wat genoeg is om marktaandeel te winnen op concurrenten in een zachte advertentiemarkt.

The Trade Desk heeft een sterke rugwind en zou jarenlang een markt verbeterd rendement moeten blijven leveren.

MercadoLibre (NASDAQ:MELI)

ISIN: US58733R1023

MercadoLibre begon in 1999 en is nu het grootste fintech- en e-commerce bedrijf van Latijns-Amerika. In de afgelopen 20 jaar heeft het bedrijf een explosieve groei laten zien en enorme rendementen leveren aan beleggers — en het zou nog een aantal jaren in hoog tempo kunnen groeien.

In het tweede kwartaal steeg de omzet met 57% op jaarbasis in lokale valuta. De drie grootste markten van het bedrijf — Brazilië, Argentinië en Mexico — bleven sterke cijfers neerzetten. De online marktplaats liet een stijging zien van 47% in het bruto goederenvolume, terwijl ook de Mercado Pago kredietactiviteiten, logistieke diensten en mobiele betaaloplossingen hoge groeicijfers bleven laten zien.

De belangrijkste reden voor de torenhoge groei van Mercado is de relatief lage e-commerce penetratie in Latijns-Amerika in vergelijking met andere landen zoals China. Volgens Fidelity International bedroeg de e-commerce penetratie in China in 2020 27% van de totale detailhandel, terwijl Mexico en Brazilië nog op 8,5% en 12,5% zaten.

Verwacht wordt dat de grootste markten van het bedrijf de komende jaren een sterke groei van e-commerce zullen laten zien, omdat het gebruik van smartphones en de groeiende voorkeur voor online winkelen in de hele regio doorzet.

Tesla (NASDAQ:TSLA)

ISIN: US88160R1014

Een lijst van buitengewone aandelen zou niet compleet zijn zonder Tesla. Het toonaangevende merk in elektrische voertuigen (EV’s) zei dat het in het derde kwartaal 435.059 EV’s heeft afgeleverd. Het heeft een lange weg afgelegd ten opzichte van de minder dan 10.000 kwartaal leveringen in 2013. Door de groei is de marktwaarde van Tesla gestegen van minder dan $ 15 miljard naar $ 826 miljard.

Ondanks de enorme groei is Tesla nog maar net begonnen. EV vormen nog steeds maar een klein deel van het totale aantal voertuigen op de weg. Het voordeel voor Tesla is echter dat het een groeiend aantal EV’s heeft die gegevens verzamelen voor zijn neurale training, waardoor zijn software voor zelfrijdende auto’s de meest geavanceerde rijcomputer in de industrie zou kunnen worden.

Tesla heeft gezegd dat het van plan is om tot 2024 1 miljard dollar te spenderen aan zijn Dojo trainingscomputer. Tesla is echter niet egoïstisch met zijn technologie. CEO Elon Musk zei dat het bedrijf zijn software in licentie wil geven aan andere autofabrikanten, en een Wall Street-analist heeft al berekend wat dit voor Tesla zou kunnen betekenen.

Volgens analist Adam Jonas van Morgan Stanley zouden Tesla’s netwerkdiensten tegen 2040 335 miljard dollar aan inkomsten kunnen genereren, tegenover naar schatting 135 miljard dollar in 2030. Deze activiteit zou 60% van de kern winst van het bedrijf kunnen opleveren in de komende decennia.

Jonas gelooft dat het aandeel $400 kan bereiken binnen de komende 18 maanden, 54% boven de huidige aandelenkoers. Andere beleggers lijken het hiermee eens te zijn. Het aandeel is dit jaar tot nu toe met 110% gestegen nu Tesla een sterke groei rapporteert in een verder glansloze automarkt.

Beleggers die Tesla zien als meer dan alleen EV’s zouden weleens de rit van hun leven kunnen maken.


Match My View
Vind snel en gemakkelijk een beursproduct dat past bij uw strategie.
Profiteer van koersstijgingen of juist koersdalingen met onze handige selectietool. Selecteer een aandeel:

Koers Tesla Inc.

*

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.