Meer omzet voor verlichtingsspecialist Acuity Brands
Acuity Brands heeft in het afgelopen kwartaal de omzet zien stijgen, net als de operationele winst. Dit bleek dinsdag uit kwartaalcijfers van de Amerikaanse sectorgenoot van de Nederlandse verlichtingsspecialist Signify.
De omzet steeg in het vierde kwartaal, dat op 31 augustus eindigde, met 2,2 procent op jaarbasis naar 1,03 miljoen dollar.
De operationele winst steeg met ruim 47 miljoen dollar naar 157,0 miljoen dollar. Op een aangepaste basis steeg dit resultaat met 16,2 miljoen dollar naar 178,5 miljoen dollar. De marge steeg met 4,3 procentpunt naar 15,2 procent en aangepast voor bijzondere posten steeg de marge met 1,2 procentpunt naar 17,3 procent.
De nettowinst steeg van 82,9 miljoen naar 118,9 miljoen dollar.
In het hele boekjaar daalde de omzet met 2,8 procent naar 3,84 miljard dollar. Dit leverde een operationele winst op van 553,3 miljoen dollar, een stijging van krap 80 miljoen dollar.
CEO Neil Ashe sprak van een sterk vierde kwartaal met een gestegen marge.
Het aandeel Acuity Brands noteerde dinsdag meer dan 7 procent hoger. Signify werd 2,1 procent duurder.
Match My View
Vind snel en gemakkelijk een beursproduct dat past bij uw strategie.
Profiteer van
koersstijgingen of juist koersdalingen met onze handige selectietool. Selecteer een aandeel: