Update: Unilever bood 50 miljard voor consumententak GSK – media
Unilever heeft eind vorig jaar een bod van 50 miljard Britse pond uitgebracht op de consumententak van GlaxoSmithKline. Dit schrijft The Sunday Times zaterdag.
Onder meer Advil, Aquafresh en Sensodyne maken deel uit van de consumentenportefeuille van GSK, waarvan ook Pfizer een belangrijke aandeelhouder is.
Volgens The Times vonden GSK en Pfizer het bod te laag.
GSK en Pfizer voegden in 2019 hun consumententakken samen met het plan om deze vervolgens weer af te splitsen. Dat zou dit jaar moeten gebeuren. GSK heeft een belang van 68 procent en Pfizer van 32 procent.
Unilever heeft inmiddels bevestigd dat het inderdaad interesse heeft in de consumententak van GlaxoSmithKline en dat het GSK en Pfizer heeft benaderd voor een overname. De betreffende divisie zou volgens Unilever strategisch goed passen bij Unilever.
Er is geen zekerheid dat het tot een deal zal komen, zo benadrukte Unilever.
Update: om meer informatie toe te voegen.
Match My View
Vind snel en gemakkelijk een beursproduct dat past bij uw strategie.
Profiteer van
koersstijgingen of juist koersdalingen met onze handige selectietool. Selecteer een aandeel: