Omzet Ego-Lifestyle blijft achter bij oorspronkelijke begroting
Ego-Lifestyle Holding (ELSH), het concern dat voorheen Begemann Groep heette, kwam vandaag met een update over de resultaten van het bedrijf tot en met mei van dit jaar. Het bedrijf meldt dat de omzet in deze periode hoger ligt dan in de vergelijkbare periode van 2008, maar dat het sterk achterblijft bij de oorspronkelijke begroting 2009. ELSH wijt dit aan vraaguitval in de belangrijkste markten waarin het concern opereert. Volgens het lifestyle bedrijf ligt het aantal verkochte eenheden lager, maar is de gemiddelde verkoopprijs, voornamelijk door de introductie van de “Ego for Bentley”, hoger.
Kostenniveau 30 procent lager
Volgens ELSH ligt het kostenniveau ten opzichte van 2008 ligt tot en met mei 2009 30 procent lager. De cashflow is negatief, waardoor externe financiering noodzakelijk blijft, aldus ELSH. Het bedrijf wil, doordat het marktsegment waarin het actief is te kampen heeft met de effecten van de huidige financiële en economische crisis, geen uitspraken doen over de verwachtingen van 2009.
Realiseren businessplan
Voor de financiering van de realisatie van het businessplan (vergroten aantal verkooppunten, geografische uitbreiding marktgebieden en productontwikkeling) zegt ELSH dat de hoogste prioriteit bij het aantrekken van nieuwe fondsen ligt. Daarnaast meldt het bedrijf dat verdere kostenreductie en herfinanciering van leningen door uitgifte van nieuwe aandelen aandachtspunten zijn. ELSH zegt dat het met financiers en leveranciers in onderhandeling is om schulden om te zetten in nieuw uit te geven aandelen. Het concern verwacht dat dit op korte termijn zal resulteren in een aandelenuitgifte ter waarde van circa 2 miljoen euro.