Nedfield nieuwe naam Tulip
Reden voor de naamswijziging is dat de naam Tulip Computers de lading niet meer dekt. Van oudsher was Tulip Computers een computerbouwer, inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een beursgenoteerde onderneming, die zich richt op geselecteerde delen van de ICT-markt en op het snijvlak van ICT en CE.
Tulip geniet als naam en als merk een internationale uitstraling. Door de naamswijziging komt de merknaam “Tulip” beschikbaar voor bijvoorbeeld verkoop. Nedfield verkrijgt hierdoor een bijkomende waarde die voor derden interessant kan blijken te zijn en voor haar op termijn kan leiden tot een extra financiële baat. Met de naam Nedfield blijft een stuk erfgoed behouden: de Nederlandse oorsprong komt terug in de naam, naast de huidige focus op het internationale ‘speelveld’.
Focus Nedfield
Met een nieuwe samenstelling van de Raad van Bestuur en een aangescherpte strategie richt Nedfield zich de komende jaren met name op de segmenten Lifestyle & Connectivity Solutions en Procurement & Logistical Solutions. Daarbij ligt de focus op (middel)lange termijn investeringen in kansrijke ondernemingen, met een relatief korte terugverdientijd en een lager investeringsrisico.
Groei van de onderneming
Via haar dochterondernemingen wil Nedfield haar toonaangevende positie in geselecteerde delen van de ICT- en CE-markt verder uitbouwen. In 2007 realiseerde de onderneming een groei van 77 procent t.o.v. 2006. De omzetambitie van 1,2 miljard euro eind 2010, wil Nedfield de komende jaren realiseren met een autonome groei van tenminste 15 procent per jaar en externe groei door middel van acquisities.
Nedfield groep
Bij Nedfield werken meer dan 300 medewerkers, verspreid over negen vestigingen in Nederland, Duitsland, Spanje, Italië en Taiwan. De Nedfield groep bestaat uit een holding en autonome dochterondernemingen en zelfstandig gepositioneerde merken.
De nieuwe website van Tulip kunt u -hier- vinden