Unilever presenteert sterke kwartaalcijfers
Unilever boekte in het vierde kwartaal van 2007 een autonome omzetgroei van 6,1 procent. Bijna de helft van deze groei bestond uit prijsverhogingen. De brutowinstmarge kwam in Q4 uit op 11,1 procent, met een onderliggende verbetering van 0,2 procentpunt, na een stijging van de uitgaven voor reclame en promoties van 0,6 procentpunt van de omzet.
2007
Over geheel 2007 kwam de groei van de onderliggende verkopen uit op 5,5 procent en steeg de brutowinstmarge 13,1 procent. De winst per aandeel uit voorgezette bedrijfsactiviteiten liep 12 procent op. Unilever wil een slotdividend uitkeren van 0,50 euro, een stijging van 7 procent.
2008
Unilever wil in 2008 een aandeleninkoopprogramma starten ter waarde van 1,5 miljard euro. CEO Patrick Cescau meldt in een reactie verder dat hij “voor 2010 de doelstellingen – een brutowinstmarge van meer dan 15 procent in combinatie met consistente, concurrerende groei – wil te realiseren.”
Over 2008 verwacht Unilever verder dat de groei van de onderliggende verkopen zal uitkomen aan de bovenkant van de doelstelling van 3-5 procent, ook zal de brutowinstmarge volgens de onderneming opnieuw een onderliggende verbetering laten zien.
Bron: koersalarm.nl