Dagbladen zien afzet exemplaren dalen
Dagblad de Telegraaf ziet zijn oplage in het tweede kwartaal van 2007 met 3,6 procent dalen ten opzichte van 2006. Dit blijkt uit cijfers van het HOI, het instituut voor media auditing. De cijfers betreffen de totaal betaalde kernoplage. Deze nam af van 649.739 in het tweede kwartaal van 2006 naar 626.613 in het tweede kwartaal van dit jaar.
Het AD
Ook AD Nieuwsmedia, waarin het Algemeen Dagblad is ondergebracht, ziet de betaalde oplage in het tweede kwartaal van 2007 opnieuw dalen. Het is al de vijfde daling op rij voor het concern. De totale betaalde oplage nam af van 426.313 naar 425.108. De totale oplage daalde ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006 met bijna 9 procent.
De Spits
De Spits, onderdeel van de Telegraaf Media Groep, zag de oplage wel stijgen. De gratis krant zag een toename van 6 procent in het tweede kwartaal van 2006. Dit is een toename van 421.134 naar 446.766 stuks. De Spits blijft op deze wijze zijn concurrenten De Pers en Dag voor, maar moet de Metro nog voor zich dulden. Deze laatste bereikte een oplage van 526.563 exemplaren.
Bron: koersalarm.nl