Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

3 aandelen om €100 in te investeren

3 aandelen om €100 in te investeren
13 sep 2021 om 14:34

Geld verdienen op de lange termijn is gemakkelijk als u aandelen bezit in hoogwaardige bedrijven. U hebt geen gigantische stapel contanten nodig om een ​​gezond rendement te halen uit dit trio van groei-, waarde- en inkomstenaandelen. Dat stelt Sean Williams van The Motley Fool in zijn recente artikel met daarin drie aandelentips. Hieronder leest u de tips.

Als Wall Street investeerders iets heeft geleerd, is het de waarde van geduld hebben. Sinds 1950 zijn er 38 procentuele dalingen met dubbele cijfers geweest in de brede S&P 500. Ondanks deze enigszins regelmatige dalingen in de markt, heeft de S&P 500 uiteindelijk elk van deze dubbelcijferige dalingen in de achteruitkijkspiegel gezet. De markt geeft niet alleen de voorkeur aan beleggers die een langetermijnvisie hebben, maar het is ook bijzonder gastvrij geworden voor mensen die niet over de bankroll van Warren Buffett beschikken. Nu de meeste online brokers de minimale stortingsvereisten en commissiekosten afschaffen, is het gemakkelijker dan ooit om eender welk bedrag aan het werk te zetten. Voor mensen met $ 100 die nu klaar zijn om te investeren, vallen de volgende aandelen op als no-brainer buys.

Annaly Capital Management (NYSE:NLY)

Al meer dan tien jaar beloont Wall Street groeiaandelen. Dat komt omdat historisch lage leentarieven snelgroeiende bedrijven in staat hebben gesteld goedkoop te lenen. Het negeren van waarde- en dividendaandelen zou echter een grote vergissing zijn. Dat is de reden waarom het hoge dividendaandeel Annaly Capital Management als eerste no-brainer aandeel kan worden gekocht.

Annaly Capital is een hypotheekvastgoedbeleggingstrust (REIT). In gemakkelijk te begrijpen bewoordingen leent Annaly geld tegen lagere kortetermijnrentes en streeft ze ernaar dit kapitaal te gebruiken om meer renderende langetermijnactiva te kopen, zoals door hypotheek gedekte effecten (MBS’s). Het doel van Annaly is om het verschil tussen het gemiddelde langetermijnrendement en de kortetermijnrente, de zogenaamde nettorentemarge, te maximaliseren.

Met andere woorden, de rentetarieven hebben een groot effect op het resultaat van Annaly. Over het algemeen presteren hypotheek-REIT’s slecht wanneer de rentecurve afvlakt (d.w.z. de kloof tussen korte- en langetermijnrendementen wordt kleiner) en/of de Federal Reserve snelle wijzigingen aanbrengt in de streefrente van de federale fondsen. Omgekeerd, wanneer de rentecurve steiler wordt en de centrale bank van het land langzame of telegrafische wijzigingen in het monetaire beleid aanbrengt, presteren hypotheek-REIT’s goed.

Nu de Amerikaanse economie zich momenteel in een herstelmodus bevindt, is de kans zeer groot dat we getuige zullen zijn van een steiler wordende rentecurve en een tragere renteverhoging door de centrale bank van het land. Dat is allemaal goed nieuws voor Annaly’s netto rentemarge. Het is even belangrijk op te merken dat Annaly bijna uitsluitend belegt in effecten van agentschappen. Dit zijn activa die worden gedekt door de federale overheid in geval van wanbetaling.

Eind juni was $ 66,5 miljard van de $ 69 miljard aan aangehouden effecten agentschap MBS’s. Hoewel de veiligheid die wordt geboden door de activa van het agentschap het langetermijnrendement dat Annaly ontvangt, vermindert, stelt het het bedrijf ook in staat om hefboomwerking te gebruiken om zijn winstpotentieel te vergroten. En had ik al gezegd dat Annaly een rendement van 10,3% uitkeert? Dit is een bedrijf dat sinds de oprichting in 1997 meer dan $ 20 miljard aan dividendinkomsten heeft uitgekeerd en de afgelopen twee decennia een gemiddeld rendement van ongeveer 10% heeft behaald. Als u op zoek bent naar een slimme manier om inflatie op zijn plaats te zetten, zeg dan hallo tegen Annaly Capital Management.

The Original Bark Company (NYSE:BARK)

Maak je geen zorgen, groei-investeerders, ik ben je niet vergeten. Als je $ 100 klaar hebt om nu aan het werk te worden gezet, heeft het op honden gerichte product- en dienstenaandeel The Original Bark Company alle kenmerken waar je naar op zoek bent in een no-brainer buy. Weinig industrieën hebben de tand des tijds zo goed doorstaan ​​als de Amerikaanse huisdierenindustrie.

Sinds de American Pet Products Association in 1988 voor het eerst een onderzoek heeft uitgevoerd naar het bezit van huisdieren, hebben we het aantal Amerikaanse huishoudens met een huisdier zien stijgen van 56% naar 70% (dat zijn 90,5 miljoen Amerikaanse huizen, volgens de enquête van 2021-2022) . Bovendien is het meer dan een kwart eeuw geleden dat de uitgaven voor huisdieren in de VS op jaarbasis zijn gedaald. Dit jaar wordt naar verwachting bijna $ 110 miljard uitgegeven aan onze harige familieleden, met naar schatting $ 44 miljard aan voedsel en lekkernijen. Dit is de categorie waar Bark het grootste deel van zijn omzet zal genereren.

Hoewel er in de VS geen tekort is aan huisdieraandelen die strijden om hun aandeel in deze taart van $ 110 miljard, heeft Bark een paar trucjes in petto die hem zouden moeten helpen beter te presteren. Hoewel het producten heeft in ongeveer 23.000 winkellocaties, was 90% van de omzet in het eerste kwartaal (het kwartaal eindigend in juni) afkomstig van zijn online abonnementsactiviteiten, die momenteel 1,8 miljoen abonnees heeft. Direct-to-consumer verkoop is handig voor eigenaren van gezelschapsdieren en leidt vaak tot transparante cashflow voor Bark. Deze focus op abonnementsdiensten is een belangrijke reden waarom Bark’s brutomarge rond de sappige 60% schommelt.

Naast lagere overheadkosten dan fysieke retailers, leunt The Original Bark Company op innovatie als een onderscheidende factor. Vorig jaar introduceerde het bedrijf drie nieuwe diensten, waarvan er twee naar mijn mening zouden kunnen leiden tot aanzienlijke extra verkopen. Bark Home biedt een scala aan basisbenodigdheden, zoals bedden, halsbanden en lijnen, terwijl Bark Eats met eigenaren zal samenwerken om een ​​persoonlijk droogvoerdieet voor hun hond te ontwikkelen. Deze nieuwe diensten, samen met de maandelijkse levering van speelgoed en traktaties in de BarkBox, zouden de verkoop van Bark tegen het midden van het decennium kunnen verdrievoudigen. Hoewel Bark op dit moment geld verliest, valt zijn langetermijn “potentieel” niet te ontkennen.

AstraZeneca (NASDAQ:AZN)

Ten slotte, voor degenen onder u die groei, waarde en dividendinkomsten willen bundelen in één bedrijf, zou een investering van $ 100 in farmaceutische aandelen AstraZeneca (NASDAQ: AZN) een goed idee zijn. Ongeveer twee decennia lang was AstraZeneca een frustrerend aandeel om te bezitten. Afgezien van een gezond dividend, ging de koers van het aandeel zijwaarts. Dit was grotendeels het gevolg van de zware concurrentie in de kernindicaties en de patentklip die de kop opstak.

Ter herinnering: merkgeneesmiddelen hebben een beperkte periode van exclusiviteit in de schappen van de apotheek. Na jaren van innovatie en anorganische groei is AstraZeneca echter in staat om een ​​aanhoudende dubbelcijferige omzetgroei te realiseren en wordt het gewaardeerd op wat dit jaar een extreem goedkope 11 keer voorspelde winst per aandeel lijkt te zijn. Op organische basis is de omzetgroei van AstraZeneca grotendeels gekoppeld aan vier blockbuster-geneesmiddelen in twee indicaties (oncologie en cardiovasculaire geneesmiddelen).

Het trio van kankergeneesmiddelen van het bedrijf, Tagrisso, Imfinzi en Lynparza, verhoogde hun omzet met respectievelijk 22%, 22% en 19% in de eerste helft (H1) van 2021, en hielp de totale verkoop van oncologie met 19% te stijgen in H1. Ondertussen zorgde Farxiga, het medicijn voor diabetes type 2 van de volgende generatie, voor een stijging van 60% in de H1-verkoop, waardoor de verkoop van het cardiovasculaire segment uiteindelijk met 21% steeg. Samen waren deze vier blockbusters goed voor $ 6,1 miljard van de $ 15,3 miljard van het bedrijf in de eerste zes maanden van 2021. De investeerders van AstraZeneca zouden ook echt blij moeten zijn met wat het doet op het gebied van acquisities.

In juli sloot het een deal van $39 miljard voor de overname van de specialistische medicijnmaker Alexion Pharmaceuticals. Alexion is een biotech-aandeel dat zich richt op ultrazeldzame ziekten. Hoewel er grote risico’s kleven aan het zich richten op kleine patiëntengroepen, is de beloning voor een succesvol ontwikkeld medicijn weinig of geen concurrentie en geen pushback op hoge catalogusprijzen van zorgverzekeraars. Wat deze buy-out nog leuker maakt, is dat Alexion een nieuwe generatie vervanger van zijn blockbuster-medicijn Soliris heeft ontwikkeld. Deze nieuwe therapie, Ultomiris, wordt minder vaak toegediend en is daarom een ​​verbetering van de kwaliteit van leven van de patiënt. De verwachting is dat de goedgekeurde indicaties van Ultomiris in de loop van de tijd zullen toenemen, waardoor de inkomsten van Soliris worden weggesluisd. Kortom, Alexion verzekerde zijn cashflow voor nog een decennium, en dat klinkt AstraZeneca als muziek in de oren.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.