De oprichting van Majorel Group vond plaats in februari 2019 nadat de bedrijven Bertelsmann en Saham enkele maanden hieraan voorafgaand hadden aangekondigd te fuseren. Beide bedrijven werkten in het verleden al met elkaar samen, waardoor de fusie snel werd afgerond.
Met deze fusie verkreeg Majorel Group een marktleidende positie in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Ook in de Verenigde Staten en Azië groeide het bedrijf in slagkracht. Door deze fusie beschikt Majorel over meer dan vijftigduizend werknemers.
Majorel Group ontwerpt, bouwt en levert customer experience (CX) oplossingen voor digital-native en verticale toonaangevende merken wereldwijd. Het biedt diensten aan op het gebied van klantinteractie, zoals klantenservice, verkoop en marketing, loyaliteit en retentie, en technische ondersteuning; diensten op het gebied van bedrijfsprocessen, waaronder contentdiensten, vertrouwen en veiligheid, en verticale uitbesteding van bedrijfsprocessen; en tech- en expertdiensten, waaronder digitale consumentenbetrokkenheid, CX-consulting, start-ups, en verticale digitale oplossingen. Het bedrijf bedient internet, bank- en financiële diensten, verzekeringen, auto's, consumentenproducten en detailhandel, reizen en horeca, nutsbedrijven en energie, en telecom- en media-industrieën. Het bedrijf is opgericht in 2019 en is gevestigd in Luxemburg, Luxemburg.
Beleggers zien Majorel als een uniek telecombedrijf door haar grote in combinatie met de spreiding van haar activiteiten. Mede hierdoor beschikt het bedrijf over een groot netwerk.
In 2021 ging Majorel naar de beurs. Het bedrijf kreeg een notering aan Euronext Amsterdam met een weging in de AScX.