Opleider NCOI belooft consumenten beter te informeren na klachten
AMSTERDAM (ANP) – Onlineopleider NCOI Groep gaat consumenten beter inlichten over zaken als annuleringsvoorwaarden, informatievoorziening en klachtafhandeling. Die belofte deed het bedrijf achter onderwijsinstellingen als NCOI Opleidingen, LOI en NTI nadat daarover klachten waren binnengekomen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De toezichthouder sprak NCOI aan, waarop de opleider zijn werkwijze aanpaste.
Zo wordt nu het wettelijk recht gerespecteerd om de overeenkomst kosteloos te ontbinden binnen veertien dagen na ontvangst van de bevestiging van inschrijving. Per 1 september dit jaar gelden voor alle onderdelen ook de gunstigere annuleringsvoorwaarden van de branche. Ook de doorlooptijden van de afwikkeling van klachten is verkort en de bereikbaarheid verbeterd.
De ACM blijft NCOI de komende tijd volgen om te bezien of de verbeteringen ook het gewenste resultaat opleveren. Daarvoor worden rapportages opgevraagd en worden klachten onderzocht.