Yum Brands verlaagt winstverwachting
Yum Brands heeft in het derde kwartaal de resultaten zien oplopen, maar verlaagde ook de winstverwachting voor heel dit jaar. Dit bleek dinsdagavond nabeurs nadat de moederorganisatie van onder meer KFC en Pizza Hut de kwartaalcijfers publiceerde.
Vanwege een trager dan voorzien omzetherstel in China en een valutaire tegenwind paste Yum de winstverwachtingen voor heel dit jaar neerwaarts aan. De uitbater van fastfood ketens mikt inmiddels op een lage enkelcijferige groei, hetgeen volgens CEO Greg Creed "ruimschoots" lager is dan de oude doelstelling van een winstgroei van tenminste 10 procent.
De omzet van Yum steeg in het derde kwartaal met 2 procent op jaarbasis naar 3,4 miljard dollar. De nettowinst nam in deze periode met 4 procent toe tot 421 miljoen dollar.
Beleggers waren weinig gecharmeerd van de kwartaalupdate van Yum en het aandeel leverde in de handel nabeurs maar liefst 17,5 procent in.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Redactie: +31(0)20-262 29 78