Omzet Facebook nog steeds in de lift
Facebook heeft in het tweede kwartaal van 2015 een forse omzetgroei gerealiseerd dankzij een flinke groei bij advertenties. Dat bleek woensdag nabeurs uit de kwartaalrapportage van het social media bedrijf.
"Dit was opnieuw een sterk kwartaal ", concludeerde CEO en oprichter Mark Zuckerberg.
De omzet steeg in het afgelopen kwartaal met 39 procent van 2,9 miljard naar 4,0 miljard dollar. Inkomsten uit advertenties waren verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de omzetgroei, de omzet uit advertenties steeg met 43 procent tot 3,8 miljard dollar. Het aandeel van mobiele advertenties hierin steeg in het eerste kwartaal op jaarbasis van 62 naar 76 procent.
Onder de streep restte een nettowinst van 719 miljard dollar ofwel 0,25 dollar winst per aandeel. In het tweede kwartaal vorig jaar bedroeg de nettowinst nog 791 miljoen dollar, ofwel 0,30 dollar per aandeel.
Facebook meldde verder dat het aantal maandelijkse bezoekers met 13 procent op jaarbasis steeg tot 1,49 miljard. Het aantal wereldwijde dagelijks actieve gebruikers steeg in het eerste kwartaal met 17 procent tot 968 miljoen.
In de elektronische handel nabeurs reageerden beleggers ingetogen op de cijfers. Het aandeel noteerde anderhalf procent lager, na een winst van 1,7 procent gedurende de handelsdag.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Redactie: +31(0)20-262 29 78