Adidas mikt op stevige winstgroei tot 2020
Adidas Group mikt voor de komende vijf jaar op een stevige omzet- en winstgroei. Dit bleek donderdag uit de toekomstvisie die de Duitse fabrikant van sportkleding ontvouwde tijdens een beleggersdag.
Adidas verwacht tot aan 2020 jaarlijks 5 tot 10 procent aan omzetgroei bij gelijkblijvende wisselkoersen. Dit moet gedurende die periode resulteren in een jaarlijkse stijging van de nettowinst met circa 15 procent.
Om deze doelen te bereiken hanteert de Duitse onderneming drie strategische richtpunten: snelheid, steden en open source. Adidas wil nieuwe producten spoedig naar de markt brengen om zo snel op trends in te kunnen spelen. Daarnaast richt de onderneming zich op stedelijke gebieden, waarbij de focus zal liggen op Los Angeles, New York, Londen, Shanghai, Parijs en Tokio.
Concurrent Puma gaf medio februari bij de presentatie van de jaarcijfers te kennen in 2015 een omzetgroei van circa 5 procent te verwachten. Puma gaf aan meer in te willen zetten op vrouwelijke klanten.
Adidas noteerde donderdag halverwege de handelsdag op een rode Duitse beurs 1,9 procent lager op 69,09 euro.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78