Beursblik: omzetgroei Ziggo valt terug in derde kwartaal
Ziggo heeft in het derde kwartaal de omzet met 3,5 procent zien stijgen vanwege hogere abonnementsopbrengsten voor zowel Pay TV, breedband, telefonie en zakelijk. Vergeleken met de voorafgaande kwartalen was de omzetgroei beduidend lager vanwege de moeilijke vergelijkingsbasis: een jaar geleden in het derde kwartaal groeide Ziggo sterk dankzij campagnes.
Analisten gepolst door het bedrijf zelf rekenen op een omzet van 389 miljoen euro van 376 miljoen euro een jaar geleden. In het tweede kwartaal groeide de omzet met 6,3 procent.
Ziggo genereerde nog steeds de meeste omzet uit standaard TV – 115,8 miljoen euro – op de voet gevolgd door breedband met 112,5 miljoen euro.
De winstgevendheid steeg sterker dan de omzet, ondanks dat Ziggo meer set-top kastjes leverde tegen een negatieve marge. Analisten zien de EBITDA stijgen met 5,5 procent naar 221,5 miljoen euro. De marge verbeterde waarschijnlijk van 55,9 naar 57,0 procent.
Bij de presentatie halfjaarcijfers liet Ziggo weten dat zowel het marktaandeel als de omzet en de EBITDA in de tweede helft moeten groeien.
De focus bij Ziggo ligt op de spectrumveiling die op 31 oktober start. Daar mag Ziggo morgen bij de cijferpresentatie echter waarschijnlijk geen uitspraken over doen.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78