Media: Meta neemt belang in EssilorLuxottica

Meta Platforms heeft een minderheidsbelang gekocht in ’s werelds grootste brillenmaker EssilorLuxottica. Dit melde persbureau Bloomberg op basis van bronnen.
Facebook-moederbedrijf Meta heeft iets minder dan 3 procent van Ray-Ban-maker EssilorLuxottica verworven, een belang ter waarde van ongeveer 3,5 miljard dollar tegen de huidige marktprijs, aldus de bronnen.
Meta overweegt verdere investeringen in de brillenmaker, waardoor het belang uiteindelijk kan oplopen tot 5 procent, aldus de bronnen, hoewel die plannen nog kunnen wijzigen.
Meta’s investering in de brillengigant verstevigt de relatie tussen de twee bedrijven, die de afgelopen jaren hebben samengewerkt aan de ontwikkeling van slimme brillen met AI. Meta verkoopt momenteel een Ray-Ban-bril, die in 2021 voor het eerst op de markt kwam, met ingebouwde camera’s en een AI-assistent. Vorige maand lanceerde het bedrijf samen met EssilorLuxottica speciale brillen van het merk Oakley.
Het aandeel EssilorLuxottica steeg woensdag bijna 6 procent.

Match My View
Vind snel en gemakkelijk een beursproduct dat past bij uw strategie.
Profiteer van
koersstijgingen of juist koersdalingen met onze handige selectietool. Selecteer een aandeel: