Beursblik: Jefferies verhoogt koersdoel CM.com
Jefferies heeft maandag het koersdoel voor CM.com verhoogd van 20,00 naar 30,00 euro, maar handhaafde het Houden advies.
Nu er meer duidelijkheid is over de lockdowns in de Benelux, besloot analist Julian Serafini om zijn koersdoel voor CM.com te verhogen. Het momentum voor CPaaS, een methode waarmee klanten onder meer eenvoudig communicatietoepassingen aan hun platform kunnen toevoegen, houdt volgens de analist aan, maar hij is wel voorzichtiger geworden over de korte termijn. C-19 testen zal juist een “kleine boost” krijgen voorziet hij.
Per saldo verlaagde Jefferies de omzetraming voor de tweede helft van 2020 met 5 procent en voor de eerste helft van 2021 met 3 procent, naar respectievelijk 54,1 en 59,5 miljoen euro.
De ticket-activiteiten, die vrijwel volledig afhankelijk zijn van grote evenementen, ziet de analist vanaf het tweede kwartaal van dit jaar weer herstellen. Vermoedelijk zal er in de tweede jaarhelft sprake zijn van een omzetgroei van 48 procent, vanaf bodemniveaus.
Serafini handhaaft zijn Houden advies vanwege de onzekerheid over de internationale groeistrategie van CM.com. “We menen dat een korting ten opzichte van sectorgenoten terecht is, gezien de lagere winstgevendheid en de onzekere internationale expansie”, aldus de analist.
Het aandeel CM.com sloot vrijdag op 30,00 euro.