Oreo-maker Mondelez boekt hogere omzet
Mondelez heeft in het vierde kwartaal van zijn afgelopen boekjaar een hogere omzet en winst behaald. Dit meldde de producent van merken als Oreo, Milka, Lu en Philadelphia donderdag nabeurs.
Bij een autonome omzetgroei van 3,2 procent op jaarbasis kwam de omzet in het vierde kwartaal uit op 7.298 miljoen dollar.
De operationele winst verbeterde op jaarbasis met bijna 27 procent naar 1.149 miljoen dollar en onder de streep bleef een bijna 58 procent hogere nettowinst over van 1.156 miljoen dollar.
Outlook
Voor het lopende boekjaar 2021 rekent Mondelez op een autonome omzetgroei van tenminste 3 procent, een hogere enkelcijferige stijging van de aangepaste winst per aandeel en een vrije kasstroom van zeker 3 miljard dollar.
Match My View
Vind snel en gemakkelijk een beursproduct dat past bij uw strategie.
Profiteer van
koersstijgingen of juist koersdalingen met onze handige selectietool. Selecteer een aandeel: