--- ---

Wisselkoersen drukken op omzet Burberry

Redactie De Aandeelhouder - woensdag, 11 juli 2018

Outlook dit jaar wel herhaald.

 Burberry heeft door wisselkoerseffecten geen omzetgroei weten te realiseren. Dit maakte de Britse fabrikant van luxegoederen woensdag voorbeurs bekend met een update over het eerste kwartaal van het lopende gebroken boekjaar dat op 30 juni eindigde.

CEO Marco Gobbetti zei in een reactie tevreden te zijn met de kwartaalresultaten.

De omzet van Burberry steeg fractioneel naar 479 miljoen Britse pond. Tegen constante wisselkoersen nam de omzet echter met 3 procent toe.

De vergelijkbare omzetgroei lag afgelopen kwartaal op 3 procent. Dat was wel een procentpunt minder dan de groei in het eerste kwartaal van vorig jaar. Burberry wees daarbij op de groei van zo'n 5 procent in Azië en een hoge enkelcijferige groei in de Amerika’s. In Europa en op de Britse thuismarkt was echter sprake van krimp door een tegenzittende toeristenmarkt.

Voor dit jaar paste Burberry de outlook niet aan. De fabrikant voorziet voor dit jaar en volgend jaar een stabiele omzet en winstmarge tegen constante wisselkoersen.

Wel denkt de onderneming dat de valutategenwind mogelijk wat gaat liggen. Daarbij ligt Burberry nog altijd op schema om cumulatief 100 miljoen pond aan kosten te besparen.

Geef een reactie