Hogere omzet Burger King

Redactie De Aandeelhouder - maandag, 12 februari 2018

Moederbedrijf RBI ziet resultaten ook toenemen.

 De omzet bij hamburgerketen Burger King is in het vierde kwartaal van 2017 gestegen en ook de vergelijkbare omzet, voor de markt een belangrijke graadmeter, ging omhoog. Dit bleek maandag uit kwartaalcijfers van moederbedrijf Restaurant Brands International (RBI).

De omzet bij Burger King steeg in het vierde kwartaal met 8,6 procent en autonoom met 7,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De vergelijkbare omzet, die beleggers in de gaten houden, kwam 4,6 procent hoger uit dan een jaar eerder. In het vierde kwartaal van 2016 lag deze groei nog op 2,8 procent.

Bij moederbedrijf RBI kwam de omzet in de verslagperiode 11 procent hoger uit dan een jaar eerder op 1,23 miljard dollar. Dat was nipt onder de verwachting van 1,26 miljard dollar. Naast de omzetgroei bij Burger King, liepen ook de opbrengsten bij koffieketen Tim Horton's en restaurantketen Popeyes Louisiana Kitchen op, met respectievelijk 3,5 en 10,8 procent.

Verder wist RBI de winst te verdrievoudigen, van circa 118 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2016 tot 395 miljoen dollar in dezelfde periode afgelopen jaar. De aangepaste winst van 0,66 dollar per aandeel lag bovendien boven de analistenverwachting van 0,57 dollar.

Het aandeel Restaurant Brands International steeg maandag zo'n 5 procent tot 59,28 dollar.

Geef een reactie