--- ---

Publicis ziet omzet stabiliseren

Redactie De Aandeelhouder - donderdag, 20 oktober 2016

Europa groeit stuk beter dan Noord-Amerika.

Publicis Group heeft in het derde kwartaal van 2016 een vrijwel stabiele omzet geboekt. Dit meldde het beursgenoteerde Franse reclame- en communicatiebureau donderdag voorbeurs.

CEO Maurice Lévy van Publicis gaf in een commentaar op de trading update aan dat het derde, maar ook het vierde kwartaal, zoals eerder gemeld hinder ondervinden van verlies aan contracten in het mediasegment.

In het derde kwartaal van dit jaar daalde de omzet van Publicis op jaarbasis met 0,4 procent tot 2.315 miljoen euro. Op basis van constante wisselkoersen bedroeg de omzetstijging 1,5 procent. De autonome groei kwam uit op 0,2 procent.

In Noord-Amerika daalde de omzet autonoom met 4,0 procent, terwijl Europa een stijging liet zien van 7,6 procent. Deze twee regio's leveren verreweg de belangrijkste bijdrage aan de omzet van het bedrijf.

Outlook

Publicis herhaalde donderdag zijn outlook, ondanks de druk in de tweede helft van het jaar. Het vierde kwartaal wordt doorgaans gekenmerkt door onzekerheden rondom reclamebudgetten. Voor 2017 toonde het bedrijf zich terughoudend in het licht van diverse verkiezingen en de consequenties van Brexit.

Het aandeel Publicis sloot woensdag 1,6 procent hoger op 67,03 euro.

Geef een reactie