--- ---

Beursblik: sponsoring Heineken van Formule 1 onderstreept focus op premium merken

Redactie De Aandeelhouder - vrijdag, 10 juni 2016

Wereldwijde premium merken hebben volgens SNS-analist marketing ondersteuning nodig.

Heineken heeft met de donderdag aangekondigde sponsoring van de Formule 1 een nieuwe stap gezet in de marketingondersteuning van zijn groeiende portefeuille met premium merken. Dit meldde analist Gerard Rijk van SNS Securities.

De vijf bestaande premium merken Heineken, Affligem, Desperados, Strongbow en Sol worden naar verwachting van de analist binnenkort aangevuld met Lagunitas. De wereldwijde, hoog renderende merken hebben volgens Rijk marketingondersteuning nodig.

De marktvorser wijst erop dat de toevoeging van de wereldwijde Formule 1 competitie aan bestaande sponsoring van de Champions League, de Rugby World Cup en James Bond een cruciale diversificatie van de sponsoringportefeuille oplevert.

SNS Securities houdt op Heineken een koopadvies en een koersdoel van 100,00 euro. Op een rood Damrak noteerde het aandeel Heineken vrijdagochtend 1,1 procent lager op 81,56 euro.

Geef een reactie