SNS investeert in online dienstverlening
SNS Bank, onderdeel van SNS REAAL, vernieuwt haar dienstverlening en wil daarmee haar distributiekracht verder versterken. In 2010 zijn alle eenvoudige producten in vijf clicks beschikbaar via internet en kunnen alle dagelijkse bankzaken via snsbank.nl afgehandeld worden. Voor advies over complexe producten zijn er straks meer adviseurs beschikbaar in een landelijke dekking. De klant bepaalt waar het advies plaatsvindt, desgewenst bij de klant thuis.
Ook gaat SNS Bank producten aanbieden van andere financiële dienstverleners. SNS Bank is in 2010 landelijk aanwezig met enerzijds eigen SNS Winkels en adviseurs in loondienst en anderzijds met SNS Winkels van franchisenemers. Geld opnemen en storten is straks alleen mogelijk via geldautomaten, afstortmachines en een haal- en brengservice.
Toelichting
SNS Bank speelt hiermee in op de trend dat grote groepen consumenten internet gebruiken voor de keuze en aanschaf van producten en diensten. Tegelijkertijd stellen consumenten steeds hogere eisen aan financieel advies voor complexe producten. Rien Hinssen, voorzitter van de directie van SNS Bank: “We richten ons nog sterker op de optimale bediening van onze klanten. Zowel door directe verkoop via internet als met de kwaliteit en de bereikbaarheid van ons advies. Dit distributiemodel met enerzijds verkoop via directe kanalen en anderzijds hoogwaardig advies is dé succesformule van de toekomst.”
Als gevolg van de online dienstverlening zullen vanaf nu tot de zomer van 2010 zo'n 380 mensen afvloeien bij de bank.
Bron: koersalarm.nl