LB Icon gaat op in Framfab
Het Zweedse multimediabedrijf LB Icon en de Zweedse branchegenoot Framfab gaan een fusie aan. LB Icon is in Nederland eigenaar van websitebouwer Lost Boys. De aandeelhouders van LB Icon krijgen voor elk aandeel vijftig nieuwe aandelen Framfab. De combinatie krijgt nog een nieuwe naam. Het fusiebedrijf heeft een beurswaarde van 3 miljard Zweedse kroon (323 miljoen euro). De gezamenlijke omzet komt uit op 161 miljoen euro. Hiermee wordt de combinatie de nummer 1 in Europa en nummer twee in de wereld. Het Amerikaanse Aquantive is wereldwijd de grootste internetdienstverlener. De beoogde voorman van het fusiebedrijf is de huidige bestuursvoorzitter van LB Icon Robert Pickering. Gezamenlijk tellen LB Icon en Framfab meer dan 1200 werknemers in tien landen. Het nieuwe bedrijf zal een beursnotering krijgen in Amsterdam en Oslo. In mei krijgen de aandeelhouders van LB Icon en Framfab het fusieplan ter goedkeuring voorgelegd. Verwacht wordt dat de fusie eind juli op haar vroegst is afgerond.