Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

Nike & Adidas verdienen meer dan 200 miljoen euro door NFT’s

Nike & Adidas verdienen meer dan 200 miljoen euro door NFT’s
30 aug 2022 om 10:31

De cryptomarkt keek deze week met verbazing toe hoe de prijzen een scherpe duidelijk maakten. Gelukkig zagen we de prijzen vervolgens weer rustig aan stijgen. Niet alleen rondom de prijzen van veel cryptocurrencies was het spannend. Ook was er deze week een hoop opvallend nieuws binnen de cryptomarkt. We vertellen je er alles over, en beginnen bij het nieuws rondom Nike, Adidas, Dolce & Gabbana en veel andere bedrijven.

Grote bedrijven verdienen veel geld met NFT’s

Grote bedrijven als Nike en Dolce & Gabbana hebben de recente explosie in populariteit van NFT’s (non-fungible tokens) niet aan zich voorbij laten gaan. Het is onduidelijk waarom zulke grote bedrijven precies NFT-collecties zijn gaan verkopen, maar één ding is zeker: ze hebben veel geld verdiend.

Als het gaat om de verkoop van NFT’s, heeft Nike zich tot nu toe onderscheiden van de rest. De verkoop van NFT’s heeft het bedrijf meer dan 185 miljoen euro opgebracht. Bedrijven als Adidas, Dolce & Gabbana, Tiffany en Gucci hebben ook veel geld verdiend met NFT’s. Deze bedrijven verdienden tussen de 10 miljoen en 25 miljoen dollar aan omzet.

Gezien de staat van de markt is het onzeker of in de toekomst zoveel of misschien nog meer kan worden verdiend met NFT’s. Deze cijfers tonen echter wel aan dat er de wens is dat bedrijven zowel fysieke artikelen als digitale activa te verkopen.

Trader Joe zegt een oplossing voor Impermanent Loss te hebben gevonden

Impermanent loss, gezien als een van de belangrijkste nadelen van DeFi, treedt op wanneer de prijs van een token verandert nadat het is gestort in een Automated Market Maker met een liquidity pool, als onderdeel van yield farming. Dit is een strategie waarbij men tokens uitleent om rente te krijgen (en is niet hetzelfde als staking).

Het op Avalanche gebaseerde DeFi-protocol Trader Joe beweert dat het een middel heeft ontdekt om impermanent loss op te lossen, genaamd het Liquidity Book (LB). Het LB implementeert een nieuwe variabele swapvergoeding die liquiditeitsverschaffers zal compenseren in het geval van aanzienlijke marktvolatiliteit, waardoor handelaren worden beschermd tegen kortetermijnverliezen. Hierdoor wordt een effectiever liquiditeitsbeheer mogelijk als reactie op onverwachte prijsveranderingen.

Drinkbaar water in 1.000 Nigeriaanse gemeenschappen dankzij Bitcoin

Minstens 1.000 Nigeriaanse gemeenschappen hebben nu waterputten dankzij een ontwikkelingshulporganisatie. Opmerkelijk is dat alle donaties zijn gedaan met Bitcoin (BTC).

De missie van de Built With Bitcoin Foundation is om de beste eigenschappen van Bitcoin in te zetten om gemeenschappen in onderontwikkelde landen kansen te bieden. Yusuf Necessary, een leidinggevende van Built With Bitcoin, beweert dat Bitcoin ideaal is voor bijdragen vanwege de snelheid en het grensoverschrijdende karakter van de transacties.

Built With Bitcoin biedt gemeenschappen de mogelijkheid om meer over Bitcoin en blockchain te leren naast, bijvoorbeeld, het graven van waterputten. De organisatie stelt dat dit van cruciaal belang is omdat veel mensen in arme landen geen toegang hebben tot een bankrekening.

“Dit dorp in Nigeria heeft nu een nieuw watersysteem dat hen hydrateert en gezond houdt, zodat ze kunnen floreren op school, werk en in het leven,” verklaarde Yusuf.

Op dit moment garandeert Built With Bitcoin dat 92% van de donaties direct naar het specifieke project gaat waar ze op dat moment aan werken, en slechts 8% naar administratieve uitgaven gaat. Een tweede subsidie fonds wordt gebruikt om andere gerelateerde uitgaven te betalen, zoals de salarissen van werknemers.

Web3-games willen meer vrouwelijke spelers aantrekken

Volgens een recent onderzoek van de Entertainment Software Association, identificeert 48% van de Amerikaanse gamers zich als vrouw. Bijna de helft van alle gamers wereldwijd is vrouw, zo werd ook gesteld. Het is verbazingwekkend hoe geïnteresseerd vrouwen zijn in de gamesector. Dit, samen met de enorme groei die de game-industrie verwacht, is een belangrijke factor in de ontwikkeling van verschillende Web3-games die exclusief op vrouwelijke spelers zijn afgestemd.

Beryl Li Chavez, mede-oprichter van Yield Guild Games, een wereldwijde play-to-earn gaming community, beweerde dat ze denkt dat het aantal vrouwelijke spelers in blockchain-games zoals Axie Infinity begint toe te nemen. Ondanks het feit dat gegevens suggereren dat play-to-earn games meer mannelijke spelers aantrekken, voorspelde ze dat meer vrouwen interesse zullen beginnen te tonen.

Veel Web3-games worden ontwikkeld met de bedoeling de aandacht te trekken van een grotendeels vrouwelijk publiek. Fashion League is bijvoorbeeld een gratis mobiel spel waarmee spelers hun eigen mode-imperium kunnen creëren. Volgens Theresia Le Battistini, CEO en oprichter van Fashion League, kunnen spelers het spel gebruiken om digitale goederen van bedrijven tentoon te stellen en tegelijkertijd virtuele kledinglijnen te creëren die later kunnen worden verkocht als NFT’s.


Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Coinmerce.

Coinmerce is een Nederlandse Crypto broker die staat voor gemak en veiligheid. Met registratie bij De Nederlandsche Bank en breed aanbod van coins, zijn zij dé crypto broker van Nederland waar je eenvoudig, snel en veilig kunt kopen en verkopen.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.