Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

5 tips voor creatieve offline reclame

5 tips voor creatieve offline reclame
6 okt 2018 om 16:25

Veel bedrijven denken dan eerst aan het online onder de aandacht brengen van hun producten en of diensten. Afhankelijk van je product en de regio waar je graag je product wilt verkopen kan het een goede overweging zijn om naast online ook zeker na te denken over offline adverteren. Dus niet alleen via alle digitale kanalen zoals Google Adwords, Facebook, Twitter en de gebruikelijke online banners. De effectiviteit valt best wat terug de laatste jaren. Klikten we vroeger massaal op online advertentie, tegenwoordig zetten we liever een ad blocker in om niet gek te worden van alle online banneringen. In dit artikel kijken we ook naar de mogelijkheden offline goed zichtbaar te zijn. Afhankelijk van je bedrijf verdient moet je dit zeker overwegen.

Tip 1

Combineer een online campagne ook eens met een offline campagne. Dit door bijvoorbeeld door middel van een goede flyeractie in een bepaalde regio extra aandacht te trekken voor je bedrijf. Op deze manier versterk je de online boodschap. Kijk voor een inspiratie eens op Flyerzone.nl.

Tip 2

Groot voordeel van bijvoorbeeld een groot reclamebord op een goede locatie is dat alle mensen uit die regio je naam gaan herkennen. Het vergt natuurlijk tijd om ingeburgerd te raken, maar veel herhalingen versterken de boodschap.

Tip 3

Je offline boodschap moet zich wel onderscheiden. Heb je een onopvallende boodschap dan gaat niemand zich spontaan herinneren aan je product. Wees creatief en steek voldoende tijd in het bedenken van een leuke boodschap of actie.

Tip 4

Vergeet niet een stukje humor. De advertenties die we ons allemaal kunnen herinneren dragen nagenoeg altijd een humoristisch boodschap zoals bijvoorbeeld de reclames van Telfort over een rijk iemand die arm is geworden maar dit niet wil erkennen.

Tip 5

Bepaal van te voren wanneer iets een succes voor je is. Hoeveel leads wil je binnenhalen? Hoe vaak wil je dat mensen je boodschap zien? Hoeveel klanten verwacht je binnen te halen? Stel doelstellingen, evalueer en kijk hoe je de volgende keer meer kunt halen uit hetzelfde budget.

Leuk dat je deze blog hebt gelezen. We wensen je veel succes met je offline reclame campagenes.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.