Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

3 goedkope technologie aandelen

3 goedkope technologie aandelen
19 apr 2021 om 07:15

Dit zijn drie goedkope technologie aandelen om nu te kopen. In een nieuw artikel op TheMotleyFool komt Chris Neiger met drie aandelen die in 2020 enorm hard zijn gegroeid. De recente terugval van technologieaandelen biedt een mooie koopkans. Hieronder leest u alle drie de kooptips.


De technologiesector kende een snelle groei in 2020 toen investeerders naar technologiebedrijven keken als een veilige plek om hun investeringen tijdens de pandemie te laten groeien. De VS hebben de coronaviruscrisis nog niet volledig achter zich gelaten, maar sommige investeerders kijken al verder dan de technische sector naar nieuwe beloftes naarmate de economie weer opengaat. Dit heeft ertoe geleid dat de aandelenkoersen van sommige technische aandelen zijn gedaald ten opzichte van hun recente hoogtepunten, wat goede koopkansen heeft gecreëerd voor beleggers die geïnteresseerd zijn in Roku (NASDAQ: ROKU), Okta (NASDAQ: OKTA) en The Trade Desk (NASDAQ: TTD).

Roku

De aandelenkoers van Roku is de afgelopen drie maanden met ongeveer 10% gedaald, en hoewel het misschien niet goedkoop is in de traditionele zin van aandelenwaarderingen, heeft deze dip voor beleggers de mogelijkheid gecreëerd om de aandelen van de videostreamingspecialist met een kleine korting te kopen.

Het bedrijf komt uit een fenomenaal jaar van groei en eindigt zijn vierde kwartaal met 51 miljoen actieve accounts (een stijging van 39% jaar op jaar) en een omzetgroei van 58%. Het bedrijf heeft geprofiteerd van een toestroom van videostreamingdiensten (denk aan Netflix, Hulu, Disney +, Amazon Prime, HBO Max, etc.) die allemaal het Roku-platform gebruiken om hun inhoud aan gebruikers te leveren. Roku verdient geld wanneer gebruikers zich via zijn platform aanmelden voor een streamingdienst, dus hoe meer abonnementen voor videostreaming er beschikbaar zijn, hoe beter. De gemiddelde omzet van Roku per gebruiker is in 2020 met 24% gestegen, wat aangeeft dat gebruikers zich aanmelden voor meer services dan ooit tevoren.

Maar zelfs als die trend vertraagt ​​(je kunt je tenslotte maar voor zoveel diensten aanmelden), heeft het bedrijf nog andere groeimogelijkheden, waaronder advertenties. De vertoningen van videoadvertenties die inkomsten genereren, zijn meer dan verdubbeld in het vierde kwartaal van 2020, en Roku heeft vorige maand aangekondigd dat het Nielsen’s advertentieplatform koopt. Dit zou het vermogen van het bedrijf om advertenties te verkopen moeten vergroten en het moeten helpen om de markt voor verbonden tv-advertenties aan te boren, welke eMarketer-projecten tegen 2024 $ 18,3 miljard waard zullen zijn (tegenover $ 11,4 miljard dit jaar).

Het videostreamingplatform van Roku heeft meer gebruikers dan ooit tevoren, het verdient meer geld aan die gebruikers en het bedrijf boort verder aan op de groeiende markt voor verbonden tv-advertenties. Voeg daarbij het feit dat de aandelen van Roku de afgelopen drie maanden zijn gedaald, en het aandeel ziet er op dit moment uit als een goede koop.

Okta

Bedrijven proberen wanhopig nieuwe manieren te vinden om hun websites en gegevens te beheren, zodat hun gebruikers en werknemers alleen toegang hebben tot de informatie waartoe ze geacht worden toegang te hebben. Deze online gatekeeping is nog belangrijker geworden nadat vorig jaar veel mensen vanuit huis zijn gaan werken. Daarom zijn Okta’s identiteits- en toegangsbeheer (IAM) -services een no-brainer voor veel bedrijven.

Het platform stelt gebruikers in staat om veilig in te loggen op hun accounts en helpt hen toegang te krijgen wanneer ze zijn vergrendeld, waardoor online accountbeheer veel eenvoudiger wordt voor IT-teams. Voor Okta is de kans enorm. Het bedrijf zegt dat zijn totale adresseerbare markt in IAM momenteel $ 55 miljard bedraagt ​​en binnenkort $ 80 miljard zal bereiken. Okta maakt met succes gebruik van deze ruimte, waarbij de omzet in het boekjaar 2021 (dat eindigde op 31 januari) met 43% toenam, de omzet uit abonnementen met 44% steeg en het aantal klanten met een jaarcontract ter waarde van $ 100.000 of meer 33% steeg ten opzichte van het voorgaande jaar.

Beleggers hebben de mogelijkheid om op dit moment gebruik te maken van Okta’s recente groei, aangezien de aandelenkoers nog maar net hersteld is van de recente daling. Maar verwacht niet dat de aandelen van het bedrijf lang stil zullen blijven staan. Het management van Okta schat dat de omzet in fiscaal 2022 met 30% zal stijgen, en naarmate het bedrijf blijft groeien, vermoed ik dat investeerders massaal terug zullen trekken naar dit aandeel.

The Trade Desk

Als u niet bekend bent met The Trade Desk, heeft het bedrijf een robuust advertentieplatform dat bedrijven gebruiken om hun gerichte advertenties overal op internet en op aangesloten tv’s te plaatsen. De Trade Desk verdient geld door een deel te nemen van de advertentie-dollars die de gebruikers op het platform uitgeven. En aangezien de wereldwijde digitale advertentiemarkt in 2023 naar schatting $ 526 miljard waard is, lopen die kleine stukjes advertentie-uitgaven snel op.

De omzet van de Trade Desk steeg in het afgelopen kwartaal met 48% en de gecorrigeerde EBITDA-marge van het bedrijf steeg tot 48%, vergeleken met 39% in dezelfde periode vorig jaar. Niet alleen gaan de verkopen en marges in de goede richting, maar The Trade Desk rapporteert al zes opeenvolgende jaren een hoog retentiepercentage voor zijn klanten – meer dan 95% – elk kwartaal. Sommigen vragen zich misschien af ​​wat er met het bedrijf zal gebeuren nu Apple en Google van Alphabet beginnen af ​​te stappen van online cookies, die gebruikers volgen en worden gebruikt voor gerichte advertenties. Maar de vrees van beleggers kan overdreven zijn nu de Trade Desk samen met Google en anderen werkt aan een alternatief voor cookies, dat zowel gerichte advertenties als meer online privacy voor gebruikers mogelijk maakt.

Zelfs met wat tegenwind op de korte termijn door de verschuiving van koekjes, schat het management van The Trade Desk nog steeds dat de omzet halverwege de verwachting in het eerste kwartaal van dit jaar met 34% zal groeien. De Trade Desk is een van de beste onafhankelijke advertentie-inkoopplatforms, en met zijn aandelen die momenteel ongeveer 5% zijn gedaald in de afgelopen drie maanden, lijkt het nu een goed moment om een ​​aantal aandelen van het bedrijf over te nemen.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.