Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

3 favoriete aandelen voor dit moment

3 favoriete aandelen voor dit moment
15 jun 2021 om 09:34

Beleggen in aandelen begint met het kiezen van de juiste bedrijven. Onthoud dat het vinden van de volgende meme-aandelen vóórdat de prijs stijgt en verkopen op het hoogtepunt vrijwel onmogelijk is zonder een tijdmachine. In plaats daarvan koopt Lawrence Rothman van Fool.com graag aandelen in hoogwaardige bedrijven met sterke marktposities die concurrentievoordelen hebben die niet gemakkelijk kunnen worden gedupliceerd. Toegegeven, dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar deze bedrijven voldoen aan de beschrijving. In zijn recente artikel deelt hij zijn drie favoriete aandelen van dit moment.


1. Amazon

Amazon (NASDAQ:AMZN) is synoniem geworden voor e-commerce, maar het bedrijf is veel meer dan dat. Dit heeft het gedaan door vast te houden aan zijn principes, waaronder klantgerichtheid, innoveren en plannen voor de lange termijn. Je kunt dit zien aan de populaire Amazon Prime-abonnementsservice, inclusief bezorgkosten, en hardwareapparaten zoals Alexa en Kindle. Er is ook zijn snelgroeiende Amazon Web Services (AWS)-bedrijf met hogere marges dat cloudcomputingdiensten levert. Zijn aanwezigheid is zo dominant dat Amazon de dynamiek van een industrie volledig verandert wanneer het besluit zich in de strijd te mengen. Dat komt omdat het vaak goedkope prijzen en snelle levering biedt – een aantrekkelijk voorstel. Dit gebeurde toen het bijvoorbeeld verder ging met de verkoop van voedsel en kleding. Het bedrijf gaat ook verder met het aanbieden van geneesmiddelen op recept. Hoewel de langetermijnfocus betekent dat Amazon bereid is af te zien van kortetermijnwinsten, is het bedrijf enorm winstgevend. Het bedrijfsresultaat groeide van $ 4,2 miljard in 2016 tot $ 22,9 miljard vorig jaar. In het eerste kwartaal verdubbelde de winst van het bedrijf meer dan van $ 4 miljard naar $ 8,8 miljard.

2. Costco

Costco Wholesale (NASDAQ:COST) heeft een behoorlijke winkelervaring gecreëerd. Bekend om zijn brede gangpaden, bulkartikelen en gratis monsters, heeft het een loyaal en groeiend lidmaatschap opgebouwd. De eenvoudige formule van Costco is moeilijk te repliceren: het richt zich op goederen en diensten van hoge kwaliteit en verkoopt deze tegen lage eenheidsprijzen. De betaalde leden van Costco zijn gegroeid van 47,6 miljoen in 2016 naar 58,1 miljoen vorig jaar (het fiscale jaar eindigt op 30 juni). Ondertussen schommelt het retentiepercentage rond de 90%. Met een focus op de behoeften van de klant, heeft het zelfs een genereus retourbeleid om leden te helpen vertrouwen te hebben in hun aankopen. Ook het management houdt de verbetering van de resultaten in de gaten. Het heeft al vele jaren een positieve verkoop in dezelfde winkel (comps), inclusief een stijging van 9% vorig jaar, na de effecten van wijzigingen in de benzineprijs en wisselkoersomrekeningen buiten beschouwing te laten. Het bedrijfsresultaat groeide de afgelopen vijf jaar van $ 3,7 miljard naar $ 5,4 miljard. Recente resultaten geven ook aanmoediging dat het management blijft presteren. Comps steeg in de eerste drie kwartalen van 2021 met 15,2% en het bedrijfsresultaat steeg met meer dan 26% tot $ 4,4 miljard. Hoewel inkomensbeleggers hogere opbrengsten kunnen vinden dan Costco’s 0,8%, heeft het een geschiedenis van het jaarlijks verhogen van dividenden. Dit omvat het verhogen van de betaling van May tot $ 0,79 ten opzichte van $ 0,70 in het voorgaande kwartaal. Maar beter nog, de raad van bestuur heeft om de paar jaar grote speciale dividenden uitgekeerd. De meest recente was een betaling van $ 10 afgelopen december.

3. Walmart

Walmart (NYSE:WMT) heeft zichzelf ontwikkeld tot ’s werelds grootste retailer en bedient wekelijks meer dan 240 miljoen klanten. Het bedrijf, dat bijna zes decennia geleden zijn eerste discountwinkel opende, drukt de kosten en geeft deze besparingen door aan de klant. Hierdoor kan Walmart de laagste prijzen voor zijn goederen aanbieden, waardoor het voor concurrenten moeilijk is om bij te blijven. Het zit ook niet stil. Het houdt gelijke tred met online concurrenten, namelijk Amazon, door te investeren in technologie om zijn klanten een naadloze omnichannel-ervaring te bieden. Dit omvat de lancering van de abonnementsservice Walmart +, die bezorging, benzinekortingen en sneller afrekenen in zijn winkels biedt. Vorig jaar steeg de aangepaste omzet met 7,7% tot $ 564,2 miljard, waardoor het bedrijfsresultaat met 9,3% steeg tot $ 23,4 miljard. In het eerste kwartaal bedroeg de omzetgroei ongeveer 2% en het management verwacht een lage eencijferige procentuele stijging voor het jaar. De begeleiding vraagt ​​om een ​​vlak bedrijfsresultaat. Hoewel deze vooruitzichten ongetwijfeld sommige beleggers teleurstellen, maak ik me geen zorgen. Het management heeft oog voor de lange termijn en investeert in technologie om zijn klanten beter van dienst te zijn en een dominante retailer te blijven. Walmart biedt ook een rendement van 1,6%, en het heeft ook zijn driemaandelijkse dividend jaarlijks verhoogd sinds de uitbetaling in 1974 werd gestart. Het was al een dividendaristocraat en zal een dividendkoning worden wanneer de reeks 50 jaar bereikt. Hoewel dit drie verschillende bedrijven zijn in verschillende stadia, is elk een sterke aanvulling op uw portefeuille. Als u ze toevoegt, krijgt u een snelgroeiend aandeel, een gestage groeier die de neiging heeft om om de paar jaar grote dividenden uit te keren, en een dominante detailhandelaar die blijft groeien en regelmatig de betalingen aan aandeelhouders verhoogt. Dat is een winnende combinatie die van deze kernposities een geweldige aanvulling op uw portefeuille zou moeten maken.

 

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.