Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

3 aandelen om nu te kopen in de dip

3 aandelen om nu te kopen in de dip
23 feb 2021 om 11:00

Als het om energie aandelen gaat, is het belangrijk om de beste kans te kiezen. Dit zijn de drie populairste energie aandelen om te kopen in de dip, althans dat stelt Nicolas Chahine in zijn laatste artikel op de website van Investorplace.


Wall Street heeft het moeilijk om met oude gewoonten te breken. Vandaag gaan we de mogelijkheid onderzoeken met energie aandelen.

Vorig jaar hebben grote investeerders zich gecommitteerd om milieuvriendelijker te zijn en het concept van ESG-investeringen nam een ​​vlucht. Wereldwijde shutdowns zorgden voor een grote doorbraak. Mensen hebben het gebruik van fossiele brandstoffen drastisch verminderd. Ten eerste daalde het aantal vliegreizen met 90% en stopten mensen met rijden naar hun werk. Eindelijk werd telewerken een realiteit. Zoom is nu een werkwoord dat we vaak gebruiken.

Terwijl de pandemie verlichting bracht voor het milieu, decimeerde het de energieaandelen. Ze maken een comeback, vooral recentelijk. Vanaf de dieptepunten in oktober steeg de sector non-stop en zelfs 50%. Mijn doel hier is om wat realisme te herstellen. Ja, de uitbraak van energie is echt en kortsluiting is niet verstandig. Maar lang beginnen is laat binnenkomen. Ik ben bullish energie geweest, maar alleen na correcties. Als de experts ze haten, vind ik ze het leukst. Nu hebben we precies het tegenovergestelde en is de jacht al weken oud. Als we het belachelijke negatieve dieptepunt van april negeren, zijn de prijzen van ruwe olie in minder dan een jaar met 218% gestegen. Nu achtervolgen, betekent een verbintenis op zeer lange termijn. Daarin schuilt het probleem. De wereld zet zich in om minder olie te verbruiken. Dit ondersteunt geen onbeheerste olieprijs. Het grootste deel van mijn eerdere strategie was om energie aandelen te bezitten voor het vastrentende inkomen. Dankzij een ruim mondiaal economisch beleid is er geen beloning voor parkeergeld. Amerikaanse obligaties zijn de enige belangrijke instrumenten die nog enig rendement opleveren. De afgelopen twee maanden kwamen die bij elkaar met ongeveer 150%. De 10-jarige en de 30-jarige obligaties betalen nu respectievelijk 1,3% en 2,05%. Maar zelfs dat verbleekt in vergelijking met wat stockdividenden bieden. Energie aandelen bevinden zich in de bovenste regionen van die groep. Ik hou er echter niet van om ze na te jagen voor kapitaaluitbreiding. Ik zou liever elk incrementeel voordeel missen en ze opvangen bij de volgende dip.

Slim geld kocht energieaandelen op eerdere dalen. Hier zijn er drie die aan die criteria voldoen:


We beginnen met Exxon Mobile, dat het hoogste dividend uitkeert. De beloning voor het bezitten van aandelen is 7% en het neerwaartse risico was tot voor kort minimaal. Ik heb vaak geschreven over het bezit ervan voor het inkomen. Maar ik heb dat nog nooit gedaan tijdens een zoektocht naar een uitbraak, vooral zo laat. Mijn meest recente oproep tot actie was toen XOM minder dan $ 35 per aandeel bedroeg. Dat was vóór een 54% -rally, en dit is ongeveer waar ik dat zou verzilveren. In wezen zijn ze niet duur en dat zouden ze ook niet moeten zijn omdat het bedrijven zijn die krimpen. Ze worstelen nog steeds omdat het verbruik nog steeds drastisch is gedaald. Hun operaties verliezen geld door de nieuwe coronavirus-hapering. Aan de andere kant zijn hun prijs-tot-verkoopkoersen amper boven 1. Vanuit dat oogpunt is er nu niet veel hoop in de aandelenkoers. De verwarring op Wall Street is dat deze rally een toename van de vraag betekent. In werkelijkheid proberen we alleen maar terug te gaan naar de gelijkheid. Onthoud ook dat er een extra negatieve stroom komt door de aanval van elektrische voertuigen. Het engste is dat een aantal van de grote autofabrikanten zoals General Motors en Ford zich hebben gecommitteerd om voertuigen met fossiele brandstoffen volledig uit te bannen. Dat alleen al zou ervoor moeten zorgen dat mensen uit deze aandelen in paniek raken. De omschakeling duurt jaren, maar het plan is in gang. We hebben nu een situatie waarin de prijzen naar $ 55 per aandeel gaan. Dit was een eerder storingsniveau en er zullen daar verkopers zijn. Dit sluit uit dat het een voor de hand liggend toegangspunt is. Als het aandeel lang is, zou ik moeten overwegen om het te verlaten of wat winst binnen te halen. Idealiter zou ik een paar dagen wachten voordat de kans om het te kopen minstens 8% lager is. Als de rally doorgaat, hebben de bulls een kans van meer dan $ 55 per aandeel. Mijn plan zou zijn om de steun te kopen of te proberen om na de uitbraak te kopen. Als ik het mis, dan is dat maar zo.

Chevron-aandelen worden om welke reden dan ook veel beter verhandeld dan Exxon. De prijsactie in de hitlijsten is constructiever. Het betaalt een beetje lager dividend, maar niet genoeg om de beslissing op de een of andere manier te beïnvloeden. In alle opzichten dragen ze bijna dezelfde exacte stelling. Om te bevestigen dat ik geen hater ben, belde ik afgelopen maart om CVX-aandelen te kopen. Dat was een dag voor de absolute bodem. Toen het vorig jaar moeilijk werd, hebben beide managementteams zich gecommitteerd om de opbrengst te bewaken. Ze verminderden hun kapitaaluitgaven en bleven hun beloften nakomen. Dit zijn zelfverzekerde teams die overal op voorbereid zijn. Omdat ze de zwaarste test aller tijden hebben overleefd, zijn ze betaalbaar. CVX komt ook op een moeilijk niveau in de hitlijsten. De zone van $ 97 tot $ 104 per aandeel is plakkerig. Begin mei zag de hele sector er daar onverslaanbaar uit totdat hij op grote schaal crashte. Ik voorspel niet dezelfde uitkomst, maar het is zeker iets om over na te denken. Nieuwe verlangens beginnen in zo’n ongevalscène is een sprong in het diepe.

Positief is dat CVX-aandelen er veel beter uitzien om de piek te beëindigen. Er is nog eens 5%, zelfs voorbij de huidige niveaus. Dus als je mijn arm draait om een ​​van de drie te bezitten, zou ik CVX kiezen. De statistieken zijn ongeveer hetzelfde en de managementstijlen ook. Het enige verschil zit in de hitlijsten, en dat is wat er uiteindelijk echt toe doet.

Het XLE aandeel is terug naar bijna precies waar het op 8 juni faalde. Dit was ook een niveau van grote strijd in maart, toen de Covid-19-crash aan de gang was. De handelsalgoritmen onthouden eerdere draaipunten en dit beïnvloedt hun gedrag. Daarom verwacht ik dat er weerstand in komt. Technisch gezien brak het aandeel uit vanaf $ 45 per aandeel. Het opwaartse doel zou kunnen worden uitgebreid om het gat te vullen met $ 54 per aandeel. Ik betwist dat feit helemaal niet. Maar ik wil wel waarschuwen voor het starten van nieuwe posities nu ik een gemakkelijke rit verwacht. Vanaf hier is het gemakkelijke werk voorbij en wordt het een slog. Verkopers hebben de neiging om op de loer te liggen waar ze al maanden vastzitten. Het is ook belangrijk op te merken dat dit een beursgenoteerd fonds is. Meestal gebruiken beleggers die voor diversificatie, maar in dit geval niet. Ik vind het leuk dat bijna 45% ervan afkomstig is uit aandelen van Exxon en Chevron. Dat zijn de beste van het beste en ik wil de rest niet die daarbij hoort. Terwijl we naar beneden glijden langs het echelon van energieaandelen waaruit de XLE bestaat, rijzen er levensvatbaarheidsvragen. Ik wil daar geen blootstelling aan. Dit is de belangrijkste reden waarom dit van de drie aandelen van vandaag mijn minst favoriet zou zijn. Het betaalt het laagste dividendrendement en het draagt ​​het meeste risico. Ik heb nog een laatste mogelijk negatief punt te maken. De olieprijzen zijn een gemanipuleerde markt. Ze hebben een internationaal kartel om dat te doen. OPEC bestaat voor dat exacte doel. Ze controleren de prijzen om een ​​gunstig evenwicht voor hun leden te behouden. De huidige prijzen van ruwe olie zijn zodanig gestegen dat hun positie in gevaar komt. Boven de $ 60 per vat zorgt ervoor dat de OPEC marktaandeel verliest. De westerse producenten kunnen dan hun pompen vullen terwijl hun marges toenemen. Ik wed dat de OPEC binnenkort een neerwaartse druk op de prijzen zal uitoefenen. Dat zou ik in ieder geval toejuichen, aangezien ik al bijna $ 4 per gallon betaal om in Californië te tanken.

Nicolas Chahine had op de publicatiedatum (noch rechtstreeks noch onrechtstreeks) posities in de in dit artikel vermelde effecten. Nicolas Chahine is de algemeen directeur van SellSpreads.com.

Wil je direct op de hoogte zijn van het laatste beursnieuws?

Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief en mis niks!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.