Zoeken in de Aandeelhouder
NED25 *
NLMID *
BE20 *
NAS100 *
US30 *
USA500 *
VIX *
EUR/USD *

Column

Redactie- maandag, 26 april 2021 07:15

3 aandelen die je rijk kunnen maken in 2021

Soms zijn het de stille aandelen die het meeste geluid kunnen maken. Sommige deals krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Dat stelt Rick Munarriz in zijn laatste bijdrage waarin hij drie kooptips heeft voor 2021. Match Group (NASDAQ: MTCH), Roku (NASDAQ: ROKU) en fuboTV (NYSE: FUBO) kondigden eerder dit jaar overnames aan die Wall Street lijkt te negeren. Het is niet juist. Alle drie de deals zullen de kopers beter maken. Het potentiële rendement is meerdere keren beter dan wat ze bij deze transacties betalen. Slimme bedrijven maken slimme deals en worden na verloop van tijd slimme investeringen. Laten we deze nieuwe 2021-verbindingen eens nader bekijken.


Match groep

De grootste van de niet-aangekondigde acquisities behoort tot het hart van Match Group, de online datinggigant met verschillende populaire apps en websites, waaronder Tinder, Hinge en de naamgenoot Match.com. In februari kondigde het een deal van $ 1,725 ​​miljard aan voor Hyperconnect, een Zuid-Koreaans social discovery-bedrijf met twee zeer belangrijke platforms. Azar is de meest opbrengende één-op-één video- en audiochat-app ter wereld. De andere app is Hakuna Live, een andere uitzend-app die is verbeterd met augmented reality-avatars en een bedrijfsmodel waarin virtuele geschenken een grote geldmaker zijn. De wiskunde is aardig met deze aansluiting. Het prijskaartje is iets minder dan negen keer de ongeveer $ 200 miljoen aan inkomsten die Hyperconnect vorig jaar genereerde, een zware veelvoud voor sommigen maar eigenlijk de helft van het veelvoud van Match Group op basis van de bedrijfswaarde. Het nieuws wordt nog beter op het gebied van groei, waar Hyperconnect's gerapporteerde omzetstijging van 50% in 2020 drie keer groter is dan de winst van 17% van Match Group. De deal is op zichzelf logisch, maar wat gebeurt er als Match Group hier Cupido begint te spelen? Wat gebeurt er als het de bewezen tools en inkomstenstromen van Hyperconnect nodig heeft en deze begint te integreren in sommige van zijn bestaande platforms? Vonken zullen vliegen.

Roku

Quibi ging van het uitlachen van vorig jaar naar de opruimingsbak van dit jaar voor Roku. De snelgroeiende streamingdienst kondigde in januari een deal aan voor de Quibi-catalogus met meer dan 75 premium shows en documentaires. De transactie kost naar verluidt minder dan $ 100 miljoen. Quibi (afkorting van Quick Bites) werd vorig jaar met veel tamtam gelanceerd, inclusief een Super Bowl-advertentie. Het werd geleid door Hollywood-mogul Jeffrey Katzenberg en miljardair-executive Meg Whitman. Het leverde tientallen shows en films op, streaming in hapklare afleveringen en exclusief beschikbaar op mobiele apparaten. Stertalent - waaronder Chrissy Teigen, Sam Raimi en Anna Kendrick - werd gerekruteerd. De dienst stopte slechts zes maanden later. Business schools zullen het falen van Quibi jarenlang bestuderen, maar op dit moment laat het veel boeiende inhoud achter die niemand ooit heeft gezien omdat consumenten niet bereid waren om een ​​premie te betalen voor mobiel gebonden inhoud. Roku zal dat veranderen. De voorwaarden voor het grijpen van inhoud zijn niet aangekondigd, maar Roku kan de advertentie-inkomsten die het genereert verhogen door deze inhoud via zijn eigen Roku-kanaal te pushen. Exclusiviteit betekent ook dat het voor mensen in de toekomst veel moeilijker wordt om een ​​andere streaminghub dan Roku te kiezen. Het episodische karakter van de inhoud is perfect voor het advertentiemodel van Roku, en de met sterren bezaaide inhoud kan eindelijk de kijkers trekken waarnaar het verlangt onder een gratis advertentie-ondersteund model op een hub met meer dan 50 miljoen betrokken kijkers.

FuboTV

FuboTV blijft op het gebied van streaming en is een snelle atleet in de bloeiende markt voor live tv-streaming. De omzet is in de eerste twee kwartalen van fuboTV als beursgenoteerd bedrijf met respectievelijk 73% en 89% gestegen. Het begint 2021 met 547.880 premium-abonnees, die bijna $ 70 per maand aan gemiddelde inkomsten per gebruiker genereren via de abonnementskosten en toonaangevende advertentie-inkomsten per account. De recente beursgang (IPO) factureert fuboTV als een "sport-eerst" -dienst, met meer dan drie dozijn van zijn 100+ kanalen gewijd aan live sport. De laatste tijd gokt fuboTV op zijn vermogen om sportfans nog meer te betrekken. In december nam het een bedrijf over dat softwaretools voor fantasiesporten ontwikkelt, waardoor het deze zomer een eigen fantasiesportplatform voor zijn abonnees kan uitrollen. De lucratiever deal zou de aankoop in januari kunnen zijn van de helaas gemerkte Vigotry, een online gokspecialist, die tegen het einde van dit jaar zou moeten ontdekken dat fuboTV zijn eigen online sportsbook uitrolt. Groei is al aan de gang bij fuboTV. Het ziet de omzet verdubbelen voor het kwartaal dat twee weken geleden eindigde. Gooi in fantasiesporten en vervolgens een echte plek om contant geld te wedden op games in staten waar weddenschappen legaal zijn, en je hebt een live tv-streamingdienst die zich eindelijk onderscheidt van de cookie-cutter-competitie.

De Aandeelhouder TV

juni 18, 2021

Scherpe en snelle correctie AEX in verschiet

juni 18, 2021

Waarom beleggen voor jongeren belangrijk is | De Aandeelhouder Podcast Afl. 23

juni 18, 2021

AEX week 24 2021 – Aanzwellende berendruk….

juni 18, 2021

De Fed, Shell verkoopt activa, en nog veel meer! | Deze Week in het DAH Magazine

Columns

Nieuw
18 jun 17:44 Redactie

Waarom beleggen voor jongeren belangrijk is | De Aandeelhouder Podcast Afl. 23

17 jun 09:57 Coinmerce

Hoogtepunten van de Bitcoin-conferentie 2021 in Miami

16 jun 11:07 Bas Heijink

TA 10 jaars NL Rente: Cruciale opwaartse doorbraak

16 jun 11:01 Redactie

ETF v/d Week: Future of Food

15 jun 09:13 Redactie

3 favoriete aandelen voor dit moment

Het laatste beursnieuws