Grandvision

Nieuws over Grandvision

Over Grandvision

Als wereldwijd marktenleider op het gebied van optische retail, levert het in 1981 opgerichte GrandVision kwalitatief hoogwaardige en betaalbare oogzorg aan mensen over de hele wereld. GrandVision biedt consumenten een breed assortiment brillen, contactlenzen, oogverzorgingsproducten en zonnebrillen. Met het hoofdkantoor te Schiphol, ruim 5600 winkels in 43 landen en ruim 25.000 werknemers vertegenwoordigt Grandvision met afstand de grootste optiekketen ter wereld. De onderneming profiteert van twee trends: vergrijzing en de opkomst van de middenklasse in opkomende landen. GrandVision wil groei bereiken door hogere omzet halen uit bestaande winkels. Winkels te optimaliseren. GrandVision wil kleine ketens blijven acquireren. Door hun schaalgrootte zijn de synergievoordelen stevig en uiteindelijk wil GrandVision uitbreiding en toetreding tot nieuwe opkomende marktenen. Onder leiding van de CEO, Theo Kiesselbach, realiseerde GrandVision in het boekjaar 2015 een omzet van €3,2 miljard en een nettoresultaat van €212,7 miljoen.

Geef een reactie