ACM legt KPN boete op
De Autoriteit Consument & Markt heeft KPN een boete opgelegd omdat het een groep zakelijke klanten te hoge tarieven voor mobiel bellen in het buitenland rekende. Dit maakte de toezichthouder woensdagavond bekend.
De boete voor de overtreding in de periode van 2010 tot 2012 bedraagt 14.000 euro. Daarnaast heeft KPN de benadeelde klanten, volgens ACM overigens slechts een kleine groep, inmiddels schadeloos gesteld.
“We houden in de gaten of telecomaanbieders zich houden aan de maximum tarieven voor mobiel bellen in het buitenland. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat de juiste tarieven in rekening worden gebracht. We geven hiermee een duidelijk signaal af dat telecomaanbieders hun systemen op orde moeten hebben,” aldus bestuurder Henk Don van ACM.
KPN kan bij ACM bezwaar aantekenen tegen het besluit.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78