Stijgende resultaten voor Groupon
Groupon heeft in het derde kwartaal aan de eigen verwachtingen weten te voldoen. Dit bleek donderdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de kortingssite.
CEO Eric Lefkoksy was dan ook tevreden over de resultaten en wees vooral op de vooruitgang die Groupon boekte op het mobiele vlak.
Groupon zag de omzet in het afgelopen kwartaal met 27 procent stijgen naar 757 miljoen dollar. Daarmee kwam de omzet uit binnen de eerder door de kortingssite afgegeven bandbreedte van 720 tot 770 miljoen dollar.
Het aantal actieve gebruikers steeg met 24 procent op jaarbasis naar bijna 53 miljoen. Ook de bestedingen stegen, van 141 dollar naar 149 dollar.
Het aangepaste bedrijfsresultaat kwam uit op 67 miljoen dollar, aan de bovenkant van de afgegeven verwachting van 50 tot 70 miljoen dollar.
Ondanks de omzetstijging liep het nettoverlies op 2,6 miljoen naar 21,2 miljoen dollar.
Voor het vierde kwartaal mikt Groupon op een omzetstijging naar 875 tot 925 miljoen dollar en een aangepast bedrijfsresultaat van 80 tot 100 miljoen dollar.
Nadat het aandeel Groupon in de reguliere handel 3,5 procent in waarde steeg, kwam daar in de elektronische handel nabeurs nog eens 1,5 procent bij.
Door: ABM Financial News.
[email protected]
Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
Redactie: +31(0)20-262 29 78